Verstop de prijs!

omdat het plezier op school brengt
omdat het leerlingen aanzet tot deelnemen aan een activiteit

• Verstop ergens in het schoolgebouw een prijs. (vb. 2 filmtickets, een filmavond voor de klas, een bon voor een ijsje met de klas, …). Kan bijvoorbeeld in een voeg van de muur,  achter een schoolbord, … .
  • Je organiseert een activiteit waarbij je heel wat hulp van leerlingen / klassen kan gebruiken.
  • Maak reclame voor deze activiteit en vertel erbij dat elke deelnemer een tip krijgt waar de prijs verstopt is wanneer ze helpen bij de organisatie. Of je wil van de leerlingen hun mening weten over een onderwerp, per ‘nuttige’ mening kan je de leerlingen een tip beloven.
  • Laat alle leerlingen weten dat er ergens een prijs verstopt is en hoe ze deze kunnen vinden.
  • De leerling / klas die al eerste de prijs vind kan hem verzilveren.

• alle leerlingen op school
  • 20 minuten
  • afhankelijk van de prijs die je wil geven
  • niet nodig

• Verstop de prijs niet op een gemakkelijke plaats.
  • Maak genoeg reclame en leg duidelijk uit hoe ze de prijs kunnen vinden.
  • Laat de wedstrijd lopen over enkele dagen. Dat houd de spanning erin!