Verkleed je als je hobby

Om meer te weten te komen over je klasgenoten
Om te ontdekken waar iedereen goed in is

• Nodig de hele school uit om een bepaalde dag naar school te komen in de outfit van hun hobby of talent. Klinkt moeilijker dan het is:
  1. Sporters en mensen in een jeugdbeweging doen hun trainingsoutfit of uniform aan
  2. Wie graag leest, kan zich verkleden als zijn favoriet personage
  3. Als je graag reist, kan je je verkleden naar je favoriete bestemming
  • Heb je specifiek materiaal nodig bij je hobby, dan breng je dat mee. Bijvoorbeeld een handdoek voor wie graag zwemt, een speelgoedschepje voor wie graag buiten werkt …
  • Iedereen krijgt de kans om in de les te vertellen over zijn of haar hobby.
  • Maak zeker genoeg promotie om iedereen te laten meedoen.

• voor de hele school, zowel leerlingen als leerkrachten
  • een lesuur (om iedereen over zijn hobby te laten vertellen)
  • gratis
  • de leerkracht laat een les de tijd om jullie over je hobby’s te laten vertellen

Extra leuk wordt het als de leerkrachten ook mee doen! Wist jij bijvoorbeeld dat die van geschiedenis aan glasblazen doet?