Sporten met MOEV

Wist je dat de MOEV een fitte, gezonde en veilige levensstijl én veel sportkansen wil aanreiken aan alle leerlingen? Schoolsport op elke school. Dat wil MOEV en daarom bedenken ze heel veel sportieve activiteiten en leuke initiatieven. Dit kan ook op jouw school. Zo kunnen jullie vrije momenten sportief invullen. Iedereen kan dan op school bewegen voor, tijdens, tussen en na de lessen! Denk maar aan dagelijkse middagsport, klassentornooien,… Wist je dat MOEV ook sporttornooien organiseert tussen verschillende scholen? En wist je dat MOEV meteen na schooltijd sportinitiaties aanbiedt?

• Ga eens kijken naar MOEV.be en maak kennis met ‘Sport beweegt je school’.
  • Spreek er met je sportleerkracht over. Kunnen jullie schoolsport opstarten of verder uitbouwen?
  • Lanceer een oproep (op Smartschool, via affiches, via Facebook,…) en maak andere leerlingen warm om samen een sportteam te vormen.
  • Neem deel aan de MOEV-activiteiten! Dit biedt veel voordelen.  Je wordt fysiek veel sterker en je vormt een (h)echt team met de andere leerlingen.

• Voor alle leerlingen van de school (let wel op de leeftijdscategorieën)
  • Voor, tijdens en tussen de lessen, na schooltijd of op woensdagnamiddag.
  • (Bus-) vervoer naar de activiteiten OF wandel/ fiets naar de activiteiten
  • Zoek een sportleerkracht die wil begeleiden en leerlingen die scheidsrechter willen zijn

Sporten is niet alleen gezond en goed voor de teamspirit. Het is ook een leuke manier om met de school op een positieve manier naar buiten te komen. Je laat aan de andere scholen zien hoe sportief en plezant het er bij jullie aan toegaat.