Opendeur in het leraarslokaal

Om de leerkrachten beter te leren kennen
Om leerlingen en leerkrachten dichter bij elkaar te brengen

• Zoek samen met de directie een datum voor een opendeurdag in het leraarslokaal.
  • Hang wegwijzers op verschillende plaatsen: ‘De weg naar het open-leraarslokaal’.
  • Leerlingen mogen vrij in- en uitlopen op die middag. Een babbeltje doen, rondneuzen, een boodschap nalaten op het prikbord …
  • Iemand (leerkracht, directie, leerling … ) is gids van dienst: hij/zij maakt de leerlingen wegwijs. Hij/zij zorgt er ook voor dat er nooit teveel volk binnen staat.

• Voor 1e, 2e en 3e graad
  • Een volledige middagpauze
  • Zoek een gids die de rondleiding kan begeleiden

De leerlingenraad kan gids spelen als de leerkrachten weinig tijd hebben. En natuurlijk zorgen jullie ervoor dat het leraarslokaal er netjes blijft bij liggen.