Kom in de krant

Om de krant te vullen met positief nieuws
Om de sfeer op school te verbeteren

• Bedenk een toffe actie om met je school te doen. Het moet iets zijn waar de lokale pers in kan geïnteresseerd zijn. Dus maak het origineel, leuk of groots.
    • Een Harlem Shake, lipdub of flashmob werkt altijd
    • Doe een actie voor een andere organisatie, zoals bijvoorbeeld op bezoek in het rustoord.
    • Zet een positief aspect van je school in de verf. Hebben jullie een straffe afdeling Hout, maak dan een tof speeltuig voor de kleuterschool bijvoorbeeld. Of de richting Moderne Talen gaat een namiddagje Frans geven in de basisschool.
    • Laat je gaan! Alles is mogelijk!
    • Een actie opzetten voor een goed doel is ook tof. En je helpt er nog mensen mee vooruit ook.
  • Stel een persbericht op over je actie. Je kan dit samen met je leerkracht Nederlands doen. Vermeld hierin wat je gaat doen, wanneer en dat het een project is van de leerlingen.
  • Ga op de website van je lokale pers op zoek naar mailadressen van journalisten. Vind je niks, dan is het algemene adres (meestal info@) ook goed. Zij sturen het dan door naar de juiste persoon.
  • Heb je het persbericht verstuurd, bel dan de dag erna of het goed is aangekomen.
  • Concentreer je verder op je leuke actie. Tof!

• voor iedereen op school
  • hangt van je actie af
  • je leerkracht Nederlands voor het persbericht, je directie voor de toelating voor de actie

Journalisten van de lokale pers zijn blij als er nieuws hun richting uit komt. Je hoeft dus zeker niks mega-superdeluxe-groot te doen om in de krant te komen. Hou het haalbaar, dat maakt het tof. Wat dacht je van een ander idee van deze site om uit te proberen?