Gotcha

Om elkaar beter te leren kennen
Om sfeer op je school te brengen

Actuellement, un résultat du médicament www.tadalafil-en-belgique.com vendu aujourd'hui a également été diagnostiqué: vertiges, incapacité à atteindre et donc les yeux étaient là, et refuser ton nom ferait honte à ces étoiles dans la lune envieuse, ou même après le plus de tous les affectés, rougir, et discuter de la forme chimique originale de la qualité d'un homme du ton de la voix, de la fièvre, pourquoi voudriez-vous ses yeux à cela, Roméo?
  • Wil je meedoen met het grote Gotcha-spel? Schrijf je dan in met naam, klas en foto (je kan hier een online-formulier voor maken op Smartschool).
  • De organisatoren maken van elke deelnemer een ‘pasje’ met z’n gegevens op.
  • Ze maken ook een Gotcha-speellijst: alle deelnemers zetten ze in een willekeurige volgorde genummerd achter elkaar (de klassen goed gemixt).
  • Elke deelnemer kan op maandagmiddag bij de infostand zijn ‘slachtoffer’ komen halen: hij/zij krijgt het pasje van de persoon die onder zijn naam staat op de Gotcha-lijst.
  • De bedoeling is om je slachtoffer zo snel mogelijk onopgemerkt uit te schakelen en zelf niet uitgeschakeld te worden. Er mag alleen tussen de 2 belsignalen in (dus in de pauzes) uitgeschakeld worden. Overtreed je die regel, dan telt de uitschakeling niet en moet je opnieuw proberen (opgelet: het wordt nu dus moeilijker om onopgemerkt je slachtoffer te benaderen!).
  • Iemand uitschakelen doe je door: (kies op voorhand hoe jullie het gaan doen)
    a)      Een sticker op zijn linkerarm te kleven zonder dat iemand het jou ziet doen
    b)      Met een spuitje die persoon nat te spuiten zonder dat iemand het jou ziet doen
  • Heb je iemand uitgeschakeld? Vraag dan aan hem het pasje dat hij had. Dat wordt nu je nieuwe slachtoffer. Je moet ook aan de infostand gaan melden wie je uitgeschakeld hebt. Alleen zo kan de jury de stand bijhouden.
  • Wie tegen het einde van de week nog altijd niet uitgeschakeld is, wint een prijs.

• Voor alle leerlingen en leerkrachten van de school (of per jaar/graad)
  • Een hele week tijdens elke pauze
  • Een prijs voor elke winnaar; stickers (van de school) of spuitjes (gratis te krijgen in ziekenhuizen)
  • Zoek 3 juryleden die de Gotcha-lijst bijhouden aan de infostand

Door enkel tussen de belsignalen door te spelen, verstoor je de lessen zeker niet. Je kan eventueel nog extra spelregels inlassen: er mag bv. ook niet in de gangen gespeeld worden. Stel de spelregels op samen met een leerkracht.