Gekke Hoedendag

omdat het humor en plezier op school brengt
omdat het een gevoel van verbondenheid creƫert

• Kies een dag uit, liefst in een periode waar er niet veel te doen is. Dat wordt jullie ‘Gekke hoedendag’
  • Maak posters om de dag aan te kondigen en verspreid ze op school.
  • Iedereen draagt een gekke hoed op Gekke Hoedendag, ook de leerkrachten!

• alle leerlingen op school
  • 3 uur om posters te maken en te verspreiden
  • niet zoveel
  • niet nodig

• Voorzie ook hoeden voor leerlingen en leerkrachten die hun hoed vergeten zijn.
  • Bouw in de gang een photobooth voor al wie met zijn of haar gekke hoed op de foto wil.
  • Organiseer ‘Gekke Hoedendag’ op de dag van de klasfoto’s: eerst een serieuze foto en daarna iedereen een gekke hoed. Naar die foto zal je met plezier terugkijken!
  • Maak er een gekke dag van: je kan aan de mensen van het restaurant vragen om een gekke maaltijd te bedenken. Of waarom geen gekke liedjes laten horen tijdens de pauze?