Energizer-affiche

Om de sfeer in de klas te verbeteren
Om het wij-gevoel te versterken

• Vraag aan de leerkracht (je klastitularis of een andere) of hij/zij wil meewerken.
  • Print deze energizer-affiche af en hang ze omhoog in de klas.
  • Print het speluitleg-blad ook af en hou het zelf bij.
  • De bedoeling is dat de leerkracht af en toe een moment uitkiest om samen met jullie een ‘energizer’ te spelen. Dat kan op een moment zijn dat jullie goed hebben meegewerkt, als beloning. Of het kan ook op een moment waarop de sfeer of motivatie in de klas niet goed zit.
  • Op dat moment mag telkens één leerling een spel van de affiche kiezen. Jij leest de speluitleg voor en daarna spelen jullie samen het spel.

• Voor alle leerlingen van jouw klas + de leerkracht (klastitularis of andere)
  • 10 minuten van de les
  • Met steun van de leerkracht

De boog kan niet altijd gespannen staan. Een klein spel tussendoor geeft extra energie aan alle leerlingen. Daarom noemen we het ook een energizer.