Zing-en in let-ter-gre-pen

Om de sfeer in de klas te verbeteren
Om een leuke activiteit met je klasgenoten te doen

• Kies met je klas een nummer dat je wil zingen. Dat kan een liedje uit de top 40 zijn of een kinderversje van vroeger. Het moet wel een nummer zijn dat iedereen kent.
  • Zoek de tekst van het liedje op en druk het voor iedereen een keer af.
  • Zing het om te oefenen een keertje helemaal en met iedereen.
  • Nu zingt iedereen om beurt 1 lettergreep. Bijvoorbeeld bij ‘in een klein stationneke’ zingt iemand ‘in’, de volgende ‘een’, dan ‘klein’, ‘sta’ ‘tio’ ‘ne’ ‘ke. Je hebt dus al 7 mensen nodig voor de eerste regel.

• alle leerlingen in jouw klas
  • een lesuur
  • gratis
  • eventueel je leerkracht muzikale opvoeding

Als dit goed lukt, kan je het misschien eens op de speelplaats brengen voor de rest van de school?

Bron: Leefsleutels – voel je goed in de groep, interactieve werkvormen voor het basisonderwijs en het jeugdwerk