Versiertrucs voor klaslokalen

Om het wij-gevoel te versterken
Om gezelligheid in de klas te brengen

• Vraag aan je klasgenoten of ze zin hebben om het klaslokaal wat leuker in te richten.
  • Ga nadien naar de directeur en vraag of hij/zij hiermee akkoord gaat: mogen jullie de klas zelf wat gezelliger maken met kleine dingen? Is er misschien wat schoolbudget dat jullie kunnen gebruiken om verf te kopen?
  • Denk samen met je klasgenoten na over wat je zou willen en kunnen doen, en hou daarbij rekening met deze dingen:
    • Je hebt geen budget (tenzij anders afgesproken met de directie)
    • Jullie moeten alles zelf kunnen doen (eventueel met een beetje hulp)
    • De inrichting mag niet te veel afleiding geven (dus geen al te flashy dingen)
  • Verdeel de taken: wie zorgt voor wat?
  • Spreek een moment af waarop jullie de klas zullen inrichten. Dat kan in een les zijn van jullie klastitularis, in de les P.O. of tijdens een middagspeeltijd …

• Voor alle leerlingen van jouw klas
  • Tijdens 1 les, 1 middagspeeltijd of 1 woensdagnamiddag
  • Vraag een budget aan de directie of doe het kostenloos
  • Met de medewerking van alle leerlingen van je klas + 1 leerkracht

Overtuig de directie dat jullie het netjes zullen houden. Jullie willen enkele kleine accenten aanbrengen die de klas toch leuker en persoonlijker maken. Zo zullen jullie het fijner vinden om in het klaslokaal te zitten. Bovendien is het samenwerken ook goed voor de teamgeest.