Ontbijt @ school

Om de sfeer in je klas te verbeteren

• Spreek met de klastitularis af dat jullie op een bepaalde dag met de klas samen zullen ontbijten op school. Spreek ook af waar dat kan.
  • De taken worden verdeeld zodat iedereen iets meebrengt: een doos cornflakes, een brood, een fles melk, een pot choco, een tafelkleedje, servetten, muziek …
  • Die dag komt iedereen tegen 8u naar het klaslokaal. Samen richten jullie de klas in voor het ontbijt, zodat jullie allemaal aan één grote tafel kunnen zitten.
  • En dan … smullen maar! (Ook de opkuis gebeurt natuurlijk samen)

• Voor alle leerlingen van jouw klas + de klastitularis
  • Op een ochtend, voor de schooldag begint (8u-8u30)
  • Geen
  • Met steun van de klastitularis

Alle taken zullen verdeeld worden en alles zal ook netjes opgekuist worden, zo heeft de leerkracht er geen extra werk aan.  De lessen kunnen na het ontbijt ook gewoon doorgaan.