Fotoshoot

Om de sfeer in je klas te verbeteren
Om elkaar eens op een andere manier te leren kennen

• Vraag aan je klastitularis of hij/zij hieraan wil meewerken.
  • De klas spreekt samen met de leerkracht een bepaald lesuur af voor de fotoshoot.
  • Elke leerling brengt op die dag een accessoire mee: een hoed, een grappig kledingsstuk, een skateboard …
  • De klas brainstormt 5 minuten over leuke shoots die ze kunnen maken: wat voor groepsfoto’s kunnen we allemaal nemen met de accessoires die we hebben? Er is één voorwaarde: iedereen moet op elke foto staan.
  • De klastitularis speelt nu fotograaf, de leerlingen zijn de modellen.
  • Op het einde kijken ze samen naar de foto’s en mag de klas stemmen over welke foto’s ze de leukste vinden.
  • De 5 leukste foto’s worden afgeprint en opgehangen in de klas.

• Voor alle leerlingen van jouw klas + de klastitularis
  • Tijdens 1 lesuur
  • Afprinten van 5 foto’s
  • Met medewerking van de klastitularis

Foto’s zijn een goed idee om het groepsgevoel weer te geven. Als je ze achteraf ook ophangt, herinneren ze je het hele schooljaar aan de fotoshoot. Bovendien mag iedereen op de foto zoals hij zelf wil: niemand wordt tot iets verplicht.