Bazar Bizar

Om elkaar op een andere manier te leren kennen
Om het groepsgevoel in je klas te vergroten

• Vraag aan je klastitularis of hij/zij hieraan wil meewerken.
  • Elke leerling + de leerkracht krijgen als huiswerk om thuis 1 voorwerp te zoeken dat iets (bijzonders) vertelt over hem. Bv. een voorwerp met een verhaal aan, een boek dat iets over hen vertelt, een foto waar ze aan gehecht zijn …
  • De volgende les gaat iedereen in een kring zitten.
  • Iemand begint te vertellen over zijn voorwerp. Ben je klaar? Dan leg je je voorwerp in het midden van de kring en duid je iemand anders aan.
  • Zo gaan we door tot iedereen aan het woord is gekomen.
  • Op het einde maken we een foto van alle voorwerpen samen. Die foto vertelt iets over onze klasgroep.

• Voor alle leerlingen van jouw klas + de klastitularis (aanrader voor de eerste graad!)
  • Tijdens 1 lesuur
  • Kost niks
  • Met medewerking van de klastitularis

Elke leerling komt aan bod met deze opdracht. De foto op het einde is bovendien een leuk souvenir om op te hangen in de klas.