Speeddating

Om leerlingen van andere klassen beter te leren kennen
Om de leerkrachten beter te leren kennen: nodig dan ook leerkrachten uit om mee te doen

• Op de speelplaats staan 2 cirkels met stoelen: een binnen- en een buitencirkel.
  • Wie wil mag op een stoel gaan zitten bij de start van de speeltijd.
  • Leg in een microfoon uit wat er gaat gebeuren: de twee mensen die tegenover elkaar zitten gaan 1 minuut praten over alles wat ze maar willen.
  • Na 1 minuut gaat het signaal. De mensen van de buitencirkel schuiven dan 1 stoel door naar links. De mensen van de binnencirkel blijven zitten.
  • Met wat muziek op de achtergrond wordt de speeddating nog leuker.

• Voor 1e, 2e en 3e graad
  • Een volledige speeltijd
  • Zoek 4 leerlingen om stoelen klaar te zetten + 1 ‘uitlegger’ + 1 timewatcher

Als de leerkrachten niet willen meedoen, daten jullie alleen met leerlingen.