In de keuken van …

Om elkaar beter te leren kennen
Omdat iets speciaals mee naar school nemen altijd een beetje feest is

• Je vraagt in je klas wie er allemaal een typisch gerecht of dessert heeft waar hij vroeger of nu gek van is.
  • Je stelt een kalender op, wie wanneer welk gerecht kan meebrengen. Klasgenoten met hetzelfde lievelingsgerecht kunnen op dezelfde dag.
  • Je brengt je koekjes, dessert, drankje … mee naar de klas en deelt het aan je klasgenoten uit. Vertel waarom het voor jou speciaal is, wat je er juist zo lekker aan vindt en wat de juiste manier is om het te maken.

• de leerlingen in je klas, eventueel ook de leerkracht
  • een kwartier tijdens de les of een speeltijd
  • afhankelijk van je gerecht
  • als je het niet zelf kan maken, vraag je thuis wat hulp

Je kan het recept van je gerecht ook kopiëren en uitdelen aan je klasgenoten.