Complimentenrug

Om je klasgenoten beter te leren kennen
Om een positief gevoel te creƫren in de klas

• Iedereen krijgt een leeg blad papier op zijn rug gekleefd.
  • Je loopt door elkaar en schrijft complimenten op het blad van de persoon waar het over gaat. Waarom je hem/haar zo tof vindt, herinneringen aan leuke momenten … alles mag, zolang het positief blijft.
  • Je spreekt met je klas af of je anoniem complimentjes geeft of dat je er je naam bij schrijft.
  • Het is het leukste als er veel op je papier staat. Hou dus wat in de gaten wie er nog maar weinig complimentjes heeft (en schrijf er dan lekker bij).
  • Heb je het gevoel dat iedereen wat uitgeschreven is, dan haal je je blad van je rug.
  • Tadaa! Jouw persoonlijke complimentjesverzameling.

• voor alle leerlingen in jouw klas
  • een kwartier tot een half uurtje
  • gratis
  • de leerkracht kan de tijd in de gaten houden

Als je schrijft op A3-papier, kan je daarna je agenda kaften met je complimentjes.