Black box

Om je klasgenoten beter te leren kennen
Om te kijken welke kwaliteiten er allemaal in jullie klas aanwezig zijn

• Je print de lijst met vragen (onderaan de pagina) af. Als je wil, kan je ook nog zelf vragen bij verzinnen.
  • Je zorgt dat iedereen in de klas voldoende kleine blanco papiertjes heeft. In het midden van de kring zet je een doos, de black box.
  • De gespreksleider stelt een vraag. Iedereen schrijft op een papiertje de naam van de klasgenoot die zij het beste bij die vraag vinden passen. Alle papiertjes gaan in de black box.
  • Je overloopt in de groep alle namen die op de papiertjes staan. Zijn er verrassingen bij?
  • Zorg (aan de hand van de vragen die je stelt) dat iedereen zijn naam op een papiertje is verschenen.

• voor alle leerlingen in jouw klas
  • een lesuur of elke dag 1 vraag van 5 minuten
  • gratis
  • de leerkracht kan gespreksleider zijn

Zit je in een grote groep, dan kan je een helpende hand aanduiden voor de gespreksleider. Die kan dan de papiertjes sorteren terwijl de gespreksleider al de volgende vraag stelt.